Saturday, June 5, 2010

1 Malaysia 1 Sampah

Jgn tekejut.ak bkn bniat nk kutuk gagasan 1Malaysia.tp aku cuma nk igtkn yg aku prasaan kebanyakan org Malaysia neh suka buang sampah.buang sampah tu xpe lg.yg pling xbole dtrima bile buang sampah2 sukahati je.sane sini ko nk buang sampah.weh ko igt ko sorank je bayar cukai.igt sikitla Malaysia ni negara membangun yg katenye dah lebih separuh abad merdeka.tp syg otak n minda xreti2 nk merdeka.dlm keta buang sampah,dlm toilet buang sampah,tepi jln buang sampah,kt taman bunga buang sampah.sume nk buang sampah.

Ha kan.tgh2 bndar pown suke buang sampah rate2.naty dlm parlimen pown korank brani buang sampah camni?mmg alamatnye buang negara r korank.

Tu dia!bkn main hebat lg rakyat Malaysia.elok juga la kene bom ngan rejim zionis bg sedar sikit.sampah buang kt dlm tong sampah la.mgkin ini pertandingan komuniti mane pling tinggu bukit sampah dorank.

haa!Xpuas kat darat dilautan juga rakyat Malaysia membuang sampah.kreatif btol.pas ni kt mane plak di udara.camne nk buang sampah diudara tu kn.haha!

Ni lagi satu.mmg outta box pnya daya pemikiran. Baby pown nk buang jgk.pasni sape lak nk dbuang.mak bapak send?pastu negara send pown nk buang. mmg sifat rakyat negara ni ke suke buang membuang? tepuk dada tye iman.


xpe nk buang sampah.tp ko xblaja ke kat dunia ni ade objek namenye tong sampah.bnde tu bdk blom tadika pown taw.meh sini aku aja.



ha ni dia.x kenal lg.
tong sampah pown xtaw

budak kecik pown taw buang sampah dlm tong sampah.
tp kdg2 da tua bangka pown xreti2 lg.

tp jgn la sampai kreta pown nk buang.baik bg aku je kan2??

So kesimpulan ak kt sini kite rakyat Malaysia sygila negara kita.salah satu carenye.jg kebersihan.bkn suke2 ati je buang sampah rate2.paham???!


No comments:

Post a Comment

Blog aku nie..

Blog aku nie mmg la cam xde pape je. Tp bleh je motif utk kongsi2 citer.. Mane taw ade ant citer aku leyh jd lesson tok korang..

Followers

Facebook Badge