Sunday, May 31, 2009

Keningau





Assalamulaikum n salam semuanya. Da seminggu da aku kat keningau ni.. hurm nak taw ak wat pe kat sini. Wat pe lg latihan industry aku la. 5 minggu lamanya tp aku da abis minggu pertama. It was fun n I gain a lot of experience. Alhamdulillah sumenya jln lancer. Tp ntah r present LI ti camne. Xpe yg pntg skang aku wat je bebetoi. Huhu.. Aku praktikal kt Evergreen Livestock Sdn. Bhd. Tp tinggal kat JPHPT. Xla jauh sgt tp ada la dlm 1.5 km. So tpaksa sewa keta n nasib baik kakak atum bg sewa, murah skit if x mati nak cari sewa dr luar yg mahal tu. Tq ye kak yang.. Dlm minggu pertama ni aku bertugas dibhagiancalf fence dats mean ak main ngan anak lembu.. Best gle wlupun bergelumang ngan najis n bau yg very da korang faham2 la ek. Kat sane aku kenal pak cik henry, gusti n nando. Dorang sume pekeja kat bhgian tu. Dorang byk mmbantu. Then next week aku n geng2 praktikal aku plak dihntr bahgian milking plak. Since ladang nie ade 2 tmpt, satu yg br n lg stu yg lame kteorg gi ldg bru plak next week tok bhgian milking auto. $ hari then pindah blik ladang lame 4 hari.
Da ckup pasal LI aku. Aku nk citer lain benonye. Mase aku dok rehat2 dimlm ari kerja tetibe kwn aku meo kol. Dia btau konsert siti da konfem kat IB 26.27 n 28 Jun. Syiok ma. Dpt gak aku gi konsert siti. Nasib tarikh menyebelahi aku. Huhu. Tp masalahnya skang mane aku nk korek uit.. Boleh je minx ayah tp very da segan. So aku kne jimat la jawabnya. Hurm.. xpe yg penting dpt join konsert siti. Wlupun kt keningau ni best tp aku still tringat kg halaman n ini membuatkan aku sgt2 mahu join konsert tu. Aku pown xtaw ape kaintan n motifnya tp lantakla ni blog aku skati je aku. Huhu.
Rindu sume org2 yg aku syg. Family, n juga kwn2 diva aku kat upmkb tu. Nasib ade cloud skali kt keningau. Wlupun cloud x praktikal skli ngan aku tp nasib tmpt tinggal skali. Leyh chikchur dimlm hari.. Wakaka motif sgt. Ak harap grup diva kat karabungan miri tu doing well. Ku pown arap weols kat sini xde masalah naty. Allah lets us do our best here.. Amin..
Huhu, tu je kowt ak nak tulis, xde pape sgt. Harap korang njoy bg sape yg tgh cuti, take care n may God bless uols.. haha.. daa salam.

2 comments:

Blog aku nie..

Blog aku nie mmg la cam xde pape je. Tp bleh je motif utk kongsi2 citer.. Mane taw ade ant citer aku leyh jd lesson tok korang..

Followers

Facebook Badge